avvana.blogg.se

2013-05-02
21:49:00

Tävlingsplanering Brilliant
Det jag tänker på när jag planerar tävlingar till Brille är först och främst att det inte ligger för långt bort. Brukar hålla maxlängden på 2 timmars resa, dock gärna så kort som möjligt! Sen tävlar jag bara honom 2 gånger i månaden dels för att det står i vårat fodervärdsavtal att jag endast får det och dessutom för att han endå är 19 år gammal och jag vill inte slita för mycket på honom.
Tävlingsplatsen spelar också en mycket stor roll, jag åker helst till platser där jag vet att det går smidigt och fort och där dem har bra banor/underlag. Ett exempel på favorit ställe är Vingåker då det går super fort där plus att jag tycker att det är en väldigt trevlig tävlingsplats.
 
Jag har nu lagt upp en planering inför tävlingarna i maj och juni men har inte anmält till någon än så det kan alltid ändras.
  • 5/5 Klubbtävling, Nyköpings ridsällskap: En 100 cm klass, förhoppningsvis utomhus för första gången så fokus på att han ska lyssna och bara få ett bra flyt.
  • 25/5 Regional, Vingåkers ryttarförening: Hoppar antagligen en LC(90 cm) och en LB(100 cm) kan dock bli en LA(110 cm) ist för LC men tror jag vill ta en tävling till på den lägre höjden.
  • 10/6 Kvällshoppning (pay and jump), Ingelsta: Förmodligen debutera LA då det endast är clear round och även ev hoppa en LB
  • 27/6 Regional, Vingåkers ryttarförening: Då blir det troligen en LB och en LA
Har dock inte anmält mig till dem tre sistnämnda en men det är min plan än så länge iaf. Funderar även på att vara med på en liten dressyrtävling på skojs skull, typ en kvällsdressyr. Om jag får av hans ägare självklart men det är nog inget problem om det bara är dressyr ;).
 
Har ni några tävlingar inplanerade snart?
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: