avvana.blogg.se

2013-02-21
12:29:00

Bloggar
Är det bara jag eller är många bloggar i denna värld väldigt "ytliga". Alla skriver om alla och det ända sättet för att få en lyckad blogg är att skriva om andra bloggar och sprida olika slags skvaller. Jag förstår varför, man vill väcka uppmärksamhet därför sprider man en massa lögner. Ett exempel är linnolsson som skrev på sin blogg att hon hade färgat manen på sin föredetta ponny. Hon hade då lagt upp före och efterbild och skrivit vilken färg hon hade använt. Inlägget spreds som på en löpeld och ALLA skrev verkligen om henne. Debatterna om det skrevs överallt och människor började nästan slås för henne. Hon gick sedan ut med att det var fejkade bilder men då var hon redan "känd" och hennes bloggstatistik steg med rasande fart.
Är det inte bättre att bli känd för något man verkligen har gjort, att man kan stå för sina åsikter och skriva om seriösa saker.
Inget ont menat för Linn, hon är en otrolig förebild för många och verkar vara en urgullig tjej.
Men jag satsar nog på de "ovanliga" sättet och skriver om mitt liv och saker som är viktiga för mig!

Någon som håller med mig eller vad tycker ni?
Bild på efterbilden på linnolsson.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: