avvana.blogg.se

2013-05-02
20:14:04

Huvudvärk :(
Usch har en så jävla huvudvärk just nu så vill bara gå och dö! Nejdå men roligt är det inte!
 
Men idag då, skola hela dagen, en ganska chill dag utan prov eller liknande idag. Dock har vi nationella uppsats i engelska imorgon vilket jag verkligen inte ser fram emot! Jaja, efter skolan gick jag ner en snabbis på stan och köpte ett par underbara ballerinaskor innan bussen gick hemmåt. Hatar ballerina i vanliga fall men har alltid velat ha ett par och dem här var ursnygga, svarta i typ läderaktigt matrial med nitar. Kommer användas flitigt i sommar!
 
Sen när jag kom hem hade huvudvärken börjat smyga sig på mer och mer men vart ju såklart tvungen att ta hand om mina små hästisar. Hade tänkt att jobba lite dressyr/markarbete lite mer ordenkligt med Brille idag men eftersom att jag mådde som jag mådde så fick det bli lite longering + NH på banan. Han var i alla fall jätte duktig som vanlig. Hade endast relativt lite spända inspänningstyglar på honom så han fick sträcka ut på sig och jobba lite lösgörande bara. Sen släppte jag även honom på banan så fick han springa runt några varv åt båda hållen i trav och galopp.
 
Mia fick vila idag, tar det som sagt lite lungt med henne just nu, hade tänkt att gå en raskt promenad med henne men det blev det inget av med. Men jag red lite endå även fast jag inte skulle. Har klagat lite på hennes sadel då vare sig jag sitter så värst bra i den då jag tror det är lite stor för mig och för att jag misstänker att den inte ligger så där perfekt, är inget proffs så kan väl inte utala mig om det. Så jag tog i alla fall och testade att lägga på Brilles sadel på henne i stallet och den låg riktig bra. Hon hade mycket större bogfrihet och klämde inte någostans. Dock är den nog tänkt till ponny mer då den är lite "mindre" i sitsen osv. så den såg ju lite liten ut på henne utseéndemässsigt. Men då blev jag så nyfiken så vart tvungen att testa att rida lite i den. Så sagt och gjort gick jag ut till ridbanan och red runt några varv i skritt och trav och det kändes så mycket bättre! Det är lite dåligt stöd i den sadel men jag "gled" inte runt lika mycket och kunde inverka bättre på henne. Så ska testa att rida med den lite då och då nu. I alla falll tills vi åker upp till strömsholm (igen... :/) och kollar ut en ev ny sadel åt henne. Hon har ju byggt om sig enormt sen vi fick henne så det är ganska självklart att sadeln inte passar lika bra längre och vi köpte även en något billigare sadel då vi viste att hon skulle bygga om sig ganska mycket.
 
Nu ska jag försöka plugga lite, men blir väl sängen ganska tidigt och hoppas på att huvudvärken försvinner snart!
 
(Måste ut och fota lite nya bilder känner jag, men i helgen följer ev pappa med på tävlingen och fotar lie, yey ;) )
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: