avvana.blogg.se

2013-05-01
11:36:04

Ledig!! :D
Så himla skönt med en ledig dag, behövde det verkligen! Ledsen att jag inte bloggade något igår men nu är jag här igen ;). I går fick iaf Mia tömköras och trots att hon var rädd för typ allt eftersom att det ttyp blåste storm ute så var hon jätte duktig. Jobbade mycket i framförallt skritt över bommar och hade endast en lätt inspänning på henne men ville inte jobba henne för länge då det var första gången på nästan 4 veckor som hon jobbade på riktigt.
 
Men idag så tog jag morgonen i stallet och passade då på att fixa allt i stallet. Vågade mig även upp på Mia idag och det var inga problem. Jobbade henne mycket i skritt idag också och joggade även lite i traven men fokuserade mest på att hon skulle vara avslappnad och lyssna på alla grunder; start, stopp och sväng.
Imponerad ändå över att hon har varit så lugn nu när vi har börjat sätta i gång henne. Kom i håg i vintras när jag skulle sätta igång henne efter vintervilan och då var hon helt galen ;). Longerade henne i ridhuset och så fort hon gick ut på volten sprang hon i väg runt på volten i full galopp och tokbockade, knäpphästen ;). Tog väl ca 10 min innan jag ens lyckades få henne till att trava.
 
Brille vilar idag. Julia (medryttaren) har ridit ut honom två dagar i rad nu varav i måndags blev ett litet kondispass med mycket galopp och sen gick han ganska hårt förra veckan så han förtjänar en dag ledigt :). Får väl mysa med honom lite extra i em när jag tar in dem. På söndag blir det tävling igen, dock är det endast en klubbtävling på hemmaplan då han egentligen ska ha lite tävlingsvila ett tag nu. Men fanns ingen bra tävlig förens 25 maj så tyckte att han kunde få hoppa en 100 cm klass i alla fall.

 
Men nu ska jag plugga lite under dagen, har ett ekonomiarbete som ska in till på söndag och en svenskabok som ska läsas ut. Men det är ändå ganska lungt nu i skolan , det stora fokuset ligger nog på de nationella proven men nu är det bara 3 stycken kvar (glad tjej haha). Dock är det värsta kvar, uppsatsen i engelska, hatar det! Usch men det är väl bara att hoppas på det bästa.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: